Antti Kurvinen

Tiedote: Hautamäki aloitti Kurvisen eduskunta-avustajana

Jaa tämä ystävällesi

\"annukkaVirallinen\"

Kansanedustaja Antti Kurvisen eduskunta-avustajana aloitti 7. toukokuuta 39-vuotias filosofian maisteri Annukka Hautamäki Kauhavalta. Hautamäki tekee avustajan työtään pääosin maakunnasta käsin, mutta työhuone löytyy myös eduskunnasta.

– Tutustuin Annukkaan paremmin vasta viime kesänä, kun pyysin mukaan eduskuntavaalikampanjaani. Kampanjatyöskentely oli tiivis tutustumisprojekti, ja yhteiseksi tavoitteeksi asetimme edustajan paikan saamisen. Maaliin päästiin joukkuepelillä, jossa Annukalla oli keskeinen pelipaikkansa, Kurvinen kertoo.

– Koska kansanedustajalle on annettu tällainen avustajaresurssi, itse haluan hyödyntää sitä työssäni mahdollisimman tehokkaasti varsinaisten asioiden eteenpäin viemiseksi ja loppuun saattamiseksi. Itselleni on myös tärkeää, että avustaja työskentelee maakunnassa, ja on siten tukiryhmäni ja muun sidosryhmäni tavoitettavissa helpommin, Kurvinen jatkaa.

Annalanmäeltä suora yhteys eduskuntaan

–  Työtehtävät ovat hyvin mielenkiintoisia sekä erittäin haasteellisia. Uskon vahvasti siihen, että tiimityöskentelymme Antin kanssa tulee olemaan jatkossakin sujuvaa, ja yhdessä pystymme toteuttamaan alueen edunvalvontaa mahdollisimman tehokkaasti. Uuteen taloon ja systeemiin tutustumisessa menee varmasti vielä oma aikansa, mutta tekniset yhteydet eduskuntaan löytyvät jo Annalanmäeltä, josta käsin pääosin työtehtäviäni hoidan, Hautamäki kertoo. Kurvinen korostaa, että Hautamäen työkokemus ja osaaminen on juuri sitä, mitä hän eduskunta-avustajaltaan tarvitsee.

Hautamäki on työskennellyt aiemmin mm. toimittajana Pohjalaisen urheilutoimituksessa, Ylistaron kunnan ja Seinäjoen seudun elinkeinokeskuksen yhteyspäällikkönä sekä viimeksi maakunnallisen Ruokaprovinssin vakiinnuttamishankkeen projektipäällikkönä SEEKissä Seinäjoella. Hautamäellä on lisäksi oma viestintätoimisto Kauhavalla.

Hautamäki on myös mukana kauhavalaisessa kunnallispolitiikassa keskustan luottamushenkilönä. Lisäksi hän on aktiivinen kolmannen sektorin toimija ja työskentelee mm. yksityistä päivähoitopalvelua tuottavan Kauhavan Leikkikoulu ry:n puheenjohtajana.

Jaa tämä ystävällesi